poniedziałek, 16 września 2019

Trochę o mnie - Goth tag /|\(^;..;^)/|\

Hej!


Postanowiłam zrobić Goth Tag - osobiście lubię czytać tagowe posty na blogach / instagramach czy oglądać filmiki na YT. Pytania tłumaczyłam z angielskiego, więc brzmią trochę głupio... No cóż, zaczynamy!


1. Jak długo jesteś w subkulturze?

Od 2012. Późnej jesieni. Listopada. 24-tego listopada. Wiem, bo piszę pamiętniki i pierwszy raz wspominam o byciu gothem 24 listopada 2012. 

"Zaczęłam słuchać Moi Dix Mois i EvenMore. (Versailles nadal u mnie królują.) Mana ♥ Mam podejrzenie, że powoli zostaję gotką, czy czymśtam chodzącym w czarnych ciuchach. Już od dłuższego czasu noszę tylko czarne ubrania. Maluję się na czarno. Noszę czarną biżuterię, mam czarny manicure..."

Proszę pamiętać, że pisząc to miałam 13 lat i niezbyt wiedziałam, że zespoły takie jak EvenMore (metal symfoniczny) to nie gotyk. 

2. Jak dowiedziałaś się o subkulturze?

 Pierwszy raz usłyszałam o gotyku od mojej przyjaciółki M-chan w piątej klasie podstawówki w Halloween, ale to dzięki Moi Dix Mois zaczęłam bardziej interesować się subkulturą. Pamiętam, że w zimny i ciemny wieczór czekałam na korepetycje z fizyki z Panem Ż. Siedziałam w fotelu i przeglądałam youtube w poszukiwaniu nowej muzyki. Twórczość MDM znałam już wcześniej, ale nie byłam nimi aż tak zainteresowana - znalazłam jednak wideo z jednego z koncertów, grali "Front Et Baiser". Oglądaniu filmiku towarzyszyło przedziwne uczucie spełnienia i komfortu. I MHROKU. Tak oto proponowana przez jutuba koncertówka zmieniła moje życie.

 

3. Jak opisałabyś swój styl ubierania się?

(Tak, tłumaczenie boli.)

Ciężko mi powiedzieć. Najczęściej noszę stroje w stylu romantic goth lub casual goth, ale zdarza mi się wyglądać bardziej tradycyjnie (rzadko bo rzadko, ale się zdarza.) Inspiruję się też stylami takimi jak victorian goth, Elegant Gothic Aristocrat i Elegant Gothic Lolita.
(Zdjęcia są z ostatnich trzech lat, bo dokładnie tyle ma mój laptop, starsze fotki są na innym komputerze.)

2019 - lipiec, 2018 - listopad

2019 - wrzesień


lato 2018, wrzesień 2017 


październik 2018, Wielkanoc 2018


2018 - styczeń

2018 - sierpień lub wrzesień

2019 - sierpień

2017 - październik

2018 - grudzień

4. Co, według ciebie, jest podstawą subkultury?

Gotyk jest subkulturą muzyczną, więc muzyka. Nie uważam jednak, że np. literatura XIX wieku nie miała wpływu - gdyby nie powieść Stokera - nie powstałby film z Belą Lugosim, a gdyby nie powstał film - Bauhaus nie stworzyłby "Bela Lugosi's Dead". Nie ukrywam jednak, że wkurza mnie, gdy ktoś mówi, że gothem można być nawet bez zainteresowania gotycką muzyką. Serio, takie osoby równie dobrze mogłyby twierdzić, że można być metaluchem nie słuchając metalu. >:C

5. Czego nie lubisz w byciu gothem?

Okazjonalnych przygód z gotycką elitką. Wszystkie były związane z grupą na facebooku o nazwie "Rycerze Gotyku". Większość przesiadujących tam ludzi jest spoko, ale znalazłam też zadufanych w sobie ksenofobów, z którymi pewnego dnia stoczyłam wojnę w komentarzach. Jest jeszcze problem alternatywek i ich gównianej muzyki, którą sami nazywają "goth rap". Goth to może być rock. Angela Benedict pięknie podsumowała wpływ zbuntowanych dzieci internetu na postrzeganie subkultury przez "normalsów":


Alternatywki kilkakrotnie nazwały mnie "gatekeeperem" czy właśnie "elitką", gdy gdzieś napisałam "you know that goth rap has nothing to do with goth subculture, right?".

6. Co myślą o tym twoi rodzice?

Nic złego. Mamke lubi, czasem nawet kupi mi jakiś mały gotycki prezencik w drodze do domu. 
Tato chyba niezbyt się tym przejmuje. 

7. Brwi czy brak brwi?

Mój makijaż nie jest zbyt ekstremalny - zgolenie brwi byłoby dla mnie kłopotliwe. W liceum zdarzało mi się wyrywać przerwy w brwiach, niestety nie mam zdjęć. Wyglądało to mniej więcej tak:


Mamke zawsze narzekała, gdy to robiłam :,)

8. Ulubiony zespół? 

Najbardziej ulubionymi są Malice Mizer, Versailles, Buck-Tick i Moi dix Mois. Poza nimi bardzo lubię słuchać Rammstein, Lord of the Lost, She Past Away*, Dr. Arthur Krause*, The Cure*, Suspirii*, Paralysed Age*, Deathstars, Drylandu*, Merciful Nuns*, The Devil and The Universe, Gothministra i Merciful Nuns*.

(* - zespoły typowo gotyckie.)

She Past Away

Malice Mizer

9. Opinia na temat Marylina Mansona?


Nie interesuje mnie tak bardzo, to niesamowite.


10. Jak wspominasz swoje początki w subkulturze?
Bardzo, bardzo, niesamowicie bardzo dobrze. Było fajnie. Miałam małe alternatywne grono koleżanek, spędzałam czas na słuchaniu wspomnianej wcześniej twórczości Many. W Sylwestra 2013/14 zaczęłam blogować. Niestety blog został usunięty (nie przeze mnie ;;;;;) i nie mogę go Wam podlinkować - największy kawał historii mojego życia znajduje się na moim asku, prowadzonym od jesieni 2014, jeśli się nie mylę.


Pamiętam też moje pierwsze gotyckie zakupy. Przed przemianą w nietoperza miałam w szafie, oczywiście z mhrocznych rzeczy, tylko czarną bokserkę, czarny sweterek i koszulę w czerwono-czarną kratę. Na szafce nocnej leżało też kilka czarnych bransoletek. Około 19:30 wybrałam się na zakupy do Pasażu Grunwaldzkiego, kupiłam luźny sweterek, czarne rurki i żakardową luźną bluzeczkę.


GOOD TIMES.


Czas na nostalgiczne zdjęcia z bardzo wczesnego 2014!










Aż się miło robi na serduszku :,)




To tyle, odpowiedziałam na wszystkie pytania. Mam nadzieję, że miło się czytało, i że dowiedzieliście się o mnie czegoś nowego :)

Jeśli ktoś byłby zainteresowany, tu można posłuchać mojej playlisty z gotyckimi piosenkami:

*KLIK*

Polecam serdecznie, dobry towar.


Do następnego posta! 


1 komentarz:

  1. Stare zdjecia przez jakosc nabieraja klimatu ;3 (troche jak zdjecia Many sa zawsze rozmyte)

    OdpowiedzUsuń

Lista zespołów, które lubię.

 Witam :)   (Jeśli ktoś to czyta w przyszłości i gify w stylu lat 2000 już nie są cool - gif jest satyryczny)   Chciałam zamieścić tu listę ...